I mitten av april får du ett uttagsbesked med information kring period, kontaktpersoner och informationsmöte.

Kort därefter kommer du att kontaktas av behandlarna på den aktuella perioden för att boka tid för ett förmöte där du, familjen och två personal från kollo deltar. Syftet med mötet är att familjen och personalen från kollo ska få möjlighet att presentera sig för varandra, att familjen ska få information om kollo och att gemensamt prata igenom behandlingsuppdraget.

Familjen deltar därefter på ett informationsmöte där de får träffa all personal och övriga kollodeltagare. På mötet får de också information kring kollo; utresan, utrustningslista, vad man gör på kollo och liknande. Syftet med mötet är också att skapa trygghet och för personalens del att göra sig en första bild av gruppen som helhet för att kunna göra en första planering.

På förmötet bokas också in ett uppföljande möte där du som behandlare, föräldrar samt två ur personalen gemensamt följer upp hur det blev på kollo, förväntningar, hur de infriades, behandlingsuppdrag fortsatta behov.

Efter kolloperiodens slut

Under hösten skickar vi ut en enkät med frågor kring hur du upplevt samarbetet med oss, vad insatsen lett till om det finns önskemål kring utbud med mera.

Dina svar är till stor hjälp för oss i vårt arbete för att bli ännu bättre!